100 års forventet levetid
«100 års forventet levetid» for System 2000 rørkuplinger. Denne overskriften kommer ikke fra markedsavdelingen. Det er resultatet av eksternt utførte tester av en uavhengig tredjepart.
– Laget for generasjoner
System 2000 har vært på markedet i mer enn 30 år og er nå sertifisert for 100 års levetid. Hawle er kjent over hele verden for sine produkter av meget høy kvalitet. Rørsystemene som blir gravd ned i bakken skal vare lenge og lekkasjer og vanntap fører til store kostnader. Ved å velge pålitelige produkter med lang levetid bygger man rørsystem for generasjoner fram i tid som også sparer miljøet for unødvendige belastninger.
I 2022 fikk Hawle sertifikatet «100 års levetidsdesign» for sine System 2000-rørkuplinger fra OFI, Austrian Research and Testing Institute, som er et uavhengig forsknings- og testinstitutt. Alle som viser til et design som skal vare i 100 år, må vise til omfattende testing.
Hvor lenge komponenter faktisk er i stand til å oppfylle sine funksjoner, avhenger av en rekke forskjellige parametere. Utover produktkvaliteten vil flere ytre påvirkningsfaktorer spille inn. Ettersom testene ble utført i laboratoriet, rekonstruerte de ulike miljøforhold så godt og så realistisk som mulig. Basert på gjeldende standarder og modifisert produkttesting utviklet laboratoriet ytterligere tester for å simulere ekstremt stress. I disse testene måtte System 2000 tåle tøffe påkjenninger.
• Lekkasjetesting av koblinger
• Dynamisk trykktesting
• Varmebestandighet i luft og vann
Hawle var det første selskapet i sektoren som fikk «100 års forventet levetid» sertifikatet for System 2000-koblinger. System 2000 besto hver test med glans, og resultatet var klart: 100 års forventet levetid. Dette var imidlertid ikke det eneste som imponerte instituttets tester. Han ble også overrasket over hvor enkelt det var å bruke og hvor pålitelige testprøvene var.
Hawle som pioner har nok en gang demonstrert at slagordet «Made for Generations» ikke bare har vært vårt merkevareløfte i flere tiår, men også er målbart og etterprøvbart. Det er ikke et konstruert markedsføringsløfte, men en «bevist» fordel.